Endless dog days of summer weigh heavily on the impoverished suburb of Changsha where a young mother, Lulu, works as a dancer in a cheap nightclub. Coming home late one night, she discovers that her boyfriend Bai Long has disappeared with their baby. Her desperate search takes her to a transvestite bar where gay man Sunny is performing; he knows the whereabouts of the child’s father. A deal is struck between the odd couple whose lives are now fatefully intertwined: Lulu wants her child back and, in return, agrees to not stand in the way of Bai Long’s and Sunny’s homosexual relationship. In a hotel in Shanghai events come to a head as emotional and erotic trials and tribulations pile up. It transpires that, pretending the child’s mother had died, Bai Long has now sold his son to a wealthy couple, a doctor and his wife. What does the future hold for Lulu and her child?