One of the products exported by German arms manufacturers is the Leopard 2A7+, a main battle tank specially designed and optimized for pacifying uprisings, protests, and unrest in urban areas. Until now it existed only as a prototype, but the first 62 Leopard 2A7+ tanks were scheduled to be delivered to Qatar in late 2015. The country has ordered a total of 200.