Oscillating between philosophy and buffoonery, Sabu's film plays with famous motifs from film history, uniting melodrama, the gangster movie, romance and slapstick. His underlying idea, that every life has a value of its own, is special and in no way predictable and is presented with great pace and flamboyance.