Blood Below the Skin chronicles a week in the lives of three teenage girls who attend the same high school class. Coming from different social circles, the girls prepare for the most important night of their life – Prom Night. They have formed a dance group and rehearse the choreography. Two of the girls are drawn to one another and fall in love. The third is forced to take care of her distraught mother in the wake of her father’s disappearance. Each girl finds refuge in her room and bed, comfort and a place to explore new feelings. The music blasting from the turntable provides a magical synchronicity between them all – the space-time continuum is expanded by the dimension of music.
Jennifer Reeder tells everyday stories with stylistic elements of magic realism that recall Latin American cinema. All it takes is the power of thought in order to express your love to another.