In Ken Jacob’s latest film, a stream of water shooting from a fountain, arrested in mid-air, serves as the material for a hypnotic, frenzied exploration of 3-dimensional cinematic vision.
“Cyclopean 3D is the most 3D a single eye can come up with. This means the celestial horde on display here can only seem to be galloping through space. Actual seeing into depth must be denied, it’s the law.” (Ken Jacobs, 2015)
Rather than dutifully depicting a more realistic space or, worse, using 3D for gimmicky visual tricks, Jacobs deploys 3D technology as part of a larger, lifelong exploration of vision, consciousness, and the materiality of cinema, even in its incredibly ephemeral manifestations.”(Holly Willis, LA Weekly, 2011)