A monk asks villagers to move a big stone up to the hill. He wishes to smooth the rock so he can sit on it and meditate. While the monk is sculpting the stone a state of deep contemplation occurs. He sees past, present and future.
“The story in Stone Cloud derives from a monk friend who was ordained and lived in a jungle temple. He was a gifted film director and cinematographer, winning numerous awards before left the worldly life to become an isolated monk. I always try to visit him as much as I can …. And every time I saw him and spent the nights at the jungle temple a marvelous peacefulness occurred.”
Jakrawal Nilthamrong was born in Lopburi, Thailand, in 1977. He lives and works in Bangkok.