Edward Berger and co-writer Nele Mueller-Stöfen’s portrait of two children’s search for their mother is at once laconic and sensitive, poetic and full of understanding for the boys’ pain and loneliness. At the same time the film paints a panoramic image of Berlin: its boulevards and supermarkets, its nightclubs, bars and parks, but also the dreary outskirts far away from the pulsating centres.