The Food Guide to Love is a charming romantic comedy set in Dublin about a trendsetting Irish food writer and the feisty Spanish beauty who inspires him to put his heart before his stomach in matters of love.
Food journalist Oliver Byrne (Richard Coyle) is in crisis. His multimedia column on fine eating and finding a soul mate has become the hottest read in town. But his own love life is a complete mess, featuring a string of relationships which seem appetizing at first but then always lose their flavour. When he meets Spanish art curator Bibiana (Leonor Watling), Oliver feels an unlikely but undeniable attraction despite the fact they have nothing in common. She’s into good causes, he’s into good food. She’s a kamikaze in love, diving head first into impossible relationships, while he is terrified of commitment. Is this romance a recipe for disaster, or has he finally found the ingredients for true love?