Danis Tanović weaves these dramatic events, his protagonists’ economic hardship and fear of death into a wintery tale. The fact that the non-professional cast are re-enacting an episode from their own lives contributes greatly to the film’s sense of authenticity and social realism. At the same time, the film demonstrates one Roma family’s extraordinary courage and unerring will to survive.