How do you think of cinema in times of political and social transformation? Part of the cultural change in Cairo is the constitution of independent structures for production, presentation, and distribution of film and video, as well as the discovery, display, and analysis of a hidden film history. How can one gather an unwritten film history? How can audiences and filmmakers create their own world of cinema? What does independent really mean? The urgency of these questions is obvious within a revolution, but shouldn’t they be asked everywhere in the world? Four film activists from Cairo talk about their projects, needs, ideas, and their everyday work.