Denis Diderot’s novel has been adapted for the screen several times. In 1966 Jacques Rivette made a film version with Anna Karina and Liselotte Pulver so daringly critical of the church it was temporarily banned by the French censors. Guillaume Nicloux however concentrates on the fate of a young woman pitted against a merciless system which crushes the individual. His film gradually divorces itself from the circumstances of this particular story to describe a universal drama.