Christian Rost and Claus Strigel's film documents the decades-long dispute over these animals, looks at the complex relationship between humans and apes, and observes the meticulous planning involved in preparing the chimps for life in a group out in the open. The filmmakers also find striking images for the commercial branding of the chimps as safari park animals.