The word ‘zounk’ is Austrian slang for ‘drugged up’. ZOUNK! is an onomatopoeic reference to the beginning of a track called ‘Eisenwalzer’ by the band Broken. Heart. Collector.
The song tells of young love that was lost to addition. The song is sad, angry, accusatory and self-accusatory and conjures up a deep sense of emptiness.
The images in this work represent abstract versions of these emotions. They form the undercurrent of a state of being, disassociated from prefabricated, visual descriptions. A visceral nervous system emerges on the screen as the song is dissected into its musical components and transformed into a language of lines, colours and movements and interwoven into a mesh of sounds and images.