Makuti, a middle-aged single mother is desperately searching for her nineteen-year-old daughter Mía who left home to work on the streets. Makuti and her daughter are no ordinary women: they are transsexuals and their language is known as Loxoro.
This film tells the story of a search that crosses boundaries into a remote and unknown world where the unfamiliar is the familiar.
The director won the Golden Bear for her feature film La teta asustada (The Milk Of Sorrow) at the Berlinale 2009.