The director, Albrecht Viktor Blum, referred to himself as a 'picture editor’: he pieced together documentary film material taken by other camera-people to create new, surprising and even shocking contexts of meaning. His approach was often bold. Nor did he worry too much about questions of copyright. His taste in, and feel for, cinematic language were combined with sensually powerful and realistic indictments of social injustices, as this glimpse at the dark sides of the city of Berlin in 1930 reveals.