Polar bears, broken propellers, the icy cold and whiteness as far as the eye can see. The expedition is not heading towards the North Pole, however, but towards the East: across the Arctic Ocean to the Pacific. Until then, none of the boldest of explorers had succeeded in the attempt endeavour. It is only during the Arctic summer of 1932 that the coal-powered ice-breaker Sibiryakov successfully battles its way through to the Bering Straits. The expedition specialists around Vladimir Shneyderov, who have previously endured both the Pamir glaciers and the heat of the Yemen, are close to the action with their sound-film equipment. The result is a truly innovative documentary film on the voyage through the ice to the Pacific.