Mani Haghighi’s previous film MEN AT WORK (Forum 2006) already took the standard social criticism to be found in Iranian cinema into the realm of the absurd. PAZIRAIE SADEH is a film both farcical and full of anger that continues in this Beckettian vein. Its desolate location seems to have come from another world, peopled by characters that appear either uprooted or merely passing through. The apparent benefactors always attach sadistic conditions to their handouts, making one poor man swear on the Koran that he won't share the money with his equally poor relatives and preventing another from burying his baby's corpse. But even as they humiliate their victims and play their funny games, reality turns out to be a highly adept opponent, more than capable of stifling their sardonic laughter.
The actress and the director of the Iranian film, which celebrated its world premiere in the Kiez cinema.