The two Rodicas are like teenagers when they’re together: chatting non-stop, shopping, going out to concerts and trying out new cafés. Not only are they blessed with an ironic disposition, they are also both extremely strong-willed. Calling themselves ‘sisters’, anyone meeting them for the first time might well liken their relationship to that of an old married couple that has learnt to live with each other in spite of their differences. However, not so apparent at first glance are the marks these women clearly bear from very different personal histories on different continents. What does strike the viewer is how very differently they handle the blows that life has dealt them. Nonetheless, each seems to have found an approach that works. RODICAS depicts the unbridled energy and robust humour of two women who could not be more extraordinary, ordinary, different or similar.