Since gambling away everything he used to own, Yousef has lived alone in humble conditions, working as a taxi driver. In order to scrape together the money for an upcoming operation at the hospital, he turns to his boss for help and re-establishes contact with his son and now wealthy ex-wife after a long period of estrangement. Much is therefore in motion on the eve of the surgical procedure.
A Knight of the Mournful Countenance in the city of Amman: Yousef deals with everyday adversities with silence and stoicism. He secretly steals his electricity from a neighbour. He reacts to getting a parking ticket with a shrug of his shoulders. He endures his employer’s degradations and double-dealings. When female customers talk of their annoyances regarding their fiancées or other men, he simply doesn’t listen. He’s also come to terms with being the only one around without a mobile phone. It is only the impending operation and his concern for his truanting son which leads him to take control of his life. This carefully photographed film casts a laconic and occasionally humorous gaze on the relationship between father and son, men and women, rich and poor and stagnation and change.