A musical. A life. My family almost forgot to tell me about my great-uncle Jimmy. True story, or so I’m told. Jimmy grew up on a farm, on the Canadian prairies, in the Rosebud Valley, during the Great Depression. His older brothers were teenage mechanics, or outfielders on the local baseball team. But not Jimmy. At ten years old, Jimmy was Georgie Kempt’s star pupil in tap dance and acrobatics.
The director presented his film within the Teddyrolle, after his film won an award the day before.
The actor, director and cameraman of the film which was awarded the “DAAD Short Film Prize 2012”.