Armin Mueller-Stahl plays a Hungarian immigrant charged with murdering Jewish compatriots under the Nazis. He pledges his innocence; but his daughter, who is defending him in court, soon realises that the evidence against her father is overwhelming. MUSIC BOX received the Golden Bear at the 1990 Berlinale, not least on account of Armin Mueller-Stahl’s subtle portrayal of a perpetrator: “Armin Mueller-Stahl plays the character completely introverted; by turning him in on himself in this way he manages to reveal a man whose soul dried up long ago, but who holds onto his obstinacy to the bitter end.” (Neue Zürcher Zeitung, 11.9.1990)