… the butcher who loves the animals is a good butcher. What appears to be an ironic principle has been implemented by Karl Ludwig Schweisfurth making it possible again to say with a good conscience: “We must kill in order to live; we live of off other life”.
The “growing and reaping” of meat has to become a connected process one can see and understand again. This is the idea with which Karl Ludwig Schweinsfurth stages a slaughter ceremony amidst his symbiotic farm which offers the animals a free life in nature. Following the old, traditional butchery craft, he demonstrates how an animal can be led to death with care and respect- honouring life.