A compelling documentary film four years in the making, The Pipe tells the story of the small Rossport community which has taken on the might of Shell Oil and the Irish State.
The discovery of gas off this remote coastal village has led to the most dramatic clash of cultures in modern Ireland. The rights of farmers over their fields, and of fishermen to their fishing grounds, has come in direct conflict with one of the world’s most powerful oil companies. When the citizens look to their State to protect their rights, they find that the government has put Shell’s right to lay a pipeline over their own.
Following the personal experience of three main characters at the height of local tension, The Pipe is a story of a community tragically divided, and the prospect of a pipeline that can bring economic prosperity or destroy of a way of life shared for generations.