A village is evacuated and its population relocated to the edge of a large city. Biskov and his younger brother sell pigeons to the faithful on the marketplace. The pigeons are released. Later, Biskov collects the pigeons once more and takes them home again. What does Freedom mean, and who takes the decision for a free life?