In his film KAMPF DER KÖNIGINNEN director Nicolas Steiner attempts a delicate balancing act between tradition and modernity. Structured in strands in which the various protagonists are introduced – such as a committed farmer preparing his cow for battle; a radio reporter cutting his teeth on his first challenging assignment, and a gang of youths on mopeds who only have eyes for the cowgirls – the film portrays this archaic ritual in all its eccentric charm and beauty. At the end of the contest, the victorious cow is crowned, after which this queen of the Alps leads her inferior competitors out to the pastures.