“I like pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals.” (Sir Winston Churchill)
A close-range look at pigs living on a farm in Las Vegas, Nevada. The pigs, individually and as a group, become a metaphor for humanity as they go from leisurely wallowing in the mud to the wildness of a feeding frenzy. In a key shot, a pig confronts the viewer with a prolonged, enigmatic stare, as if questioning the very nature of human/animal relationship.