But Sweetness won’t be able to rely on Ola for much longer; at home shortly afterwards Sweetness’ white father, Gordon, an aggressive drinker, and her black mother, Lorene, have a fight. When her father gets violent, her mother leaves home and Ola decides to join her. From now on Sweetness must look after herself. She does so – with astonishing determination. With the help of local celebrity Roland she manages to earn herself a bit of street credibility and, before long, two of her erstwhile rivals, Fatima and Jojo, become her allies. With their support, she dares to attempt a head-on collision with Latonya – and succeeds in beating her rival to a pulp in front of the other pupils.