This year, the Berlinale is celebrating its sixtieth edition. Other festivals such as Cannes or Venice are above all artistic, economic and tourist events. The Berlinale was always much more. The festival’s history reflects the development of the city of Berlin in the past six decades – from being a city on the front-line, to being a city divided by the Wall and finally to becoming the capital city it is today.