The Solomon Islands in 1942 – a South Sea paradies. Private Witt has gone AWOL in order to live among the indigenous population. It seems as if nothing will ever disrupt this peaceful world until, one day, an American warship appears on the horizon. After waiting in suspense on board ship for quite a long time, Brigadier General Quintard gives the order to take the strategically important Island of Guadalcanal, which is occupied by the Japanese. The assault is lead by Gordon Tall, a colonel who is as ambitious as he is stubborn, and whose only worry is that his battalion might be ordered back home before his active service ends. After arriving on land without encountering enemy resistance, they soon become embroiled in a bitter struggle for “Hill 210” and incur heavy losses.