Mo-rae (SHIN Mina), crazily in love, feeds her husband Sang-in (KIM-Tae-woo) with a Korean egg dish on their first wedding anniversary. Then she closes her speciality shop for umbrellas and goes shopping for a gift. Memories of the new wave classic The umbrellas of Cherbourg comes to mind, but here in Korea the sun is shining and the parasol is opened.
In a gallery Mo-rae meets a good looking stranger who has just arrived from France. The incredible happens, Mo-rae has an unforgettable adventure with the attractive Du-re (JU Ji-hun).
As a second surprise, director HONG Ji-young is not afraid of letting the handsome stranger appear in the couple’s flat, he is the husband’s friend. He is from Paris and is to help the husband open a new restaurant.
HONG Ji-young tells the dream of a woman in love with two men, the perfect harmony as a modern version of ying and yang. One represents the ideal of the protector, the other a passion which must remain hidden.
Ki-chin is HONG Ji-young’s debut. She showed several short films at international festivals and worked on the feature film Antique, which ran at the last Culinary Cinema.