South Korea in 1975. Jinhee is nine years old and lives in a small town in this Asian country. One day her father announces that they are to go on a journey. He doesn’t tell Jinhee where they are going but nonetheless, she has no choice but to obey his instructions and accompany him.
On the outskirts of the capital, Seoul, Jinhee’s father puts Jinhee into the care of Catholic nuns who run an orphanage; he hopes that she will be adopted by ‘new’ parents. Jinhee is horrified and can’t believe that her devoted father would want to disown her so cruelly. She desperately tries to contact him and even tries to run away. But all is in vain. Finally, she resigns herself to her fate.
Director Ounie Lecomte went through a similar experience to that of her young protagonist when she lived at Saint Paul’s orphanage in Seoul in 1975/76. Nonetheless, she doesn’t want her film to be regarded as an entirely autobiographical work.