Flora, 72, is an old spinster. She lives in a small village and has spent her whole life looking after her relatives. Her only sister died young leaving Flora with three nieces to raise. As soon as they reached adulthood her nieces all left the village. Flora is beginning to worry. It’s coming to a time when the three young women should be looking after her and Flora is afraid that she’ll be carted off to the old people’s home where one of the nieces works. Her salvation is Purita, who has stood by her over the years; she is the only person whom Flora accepts as a member of the family.
Although the mistress-slave thing is not exactly that explicit. In fact, the two main characters in this story, old Flora and her servant Purita, are really just two poor women who have spent their whole lives working and making sacrifices for others.”