Detlef Gumm and Hans-Georg Ullrich began working on their long-term observational documentary BERLIN – ECKE BUNDESPLATZ twenty-four years ago. Their plan was to make a series of short and longer films documenting the fortunes of several inhabitants of an ordinary Berlin neighbourhood as they moved towards the year 2000. The protagonists were a typical cross-section of people living an old quarter of West-Berlin, and so, in their film, widows, a high-flying lawyer, drop-outs, owners of small businesses and a single mother became chroniclers of their Wilmersdorf world.