A young, partly bandaged man wanders through an industrial landscape in a daze. These images of his aimless search are interrupted by fragments from popular science films as well as historical footage and scenes from the Soviet revolution epic "Chapaev" (1934). In the second part of the film, the man becomes the victim of a violent attack in the Moscow metro.