The film shows the Hungarian punk band Trabant practising in a flat in Budapest as well as examples of their multimedia activities. These recordings are interspersed with found footage material, including animal dressage, machine halls and the lunar landings. "Trabantománia" documents a diverse, interwoven scene’s attitude towards life and its self-image in the comparatively liberal Hungary.