“I’ve been working on this film since 1978 when I moved into a flat in the so-called Manhattan area in the centre of Lódz. From time to time, I looked out on to a huge square from my kitchen window with a film and video camera. It ended up taking on the role of the protagonist in my filmic notebook. I was able to capture the changes and the huge range of social and political events that took places there.”(Józef Robakowski)