Norstein reconstructs the tragedies of the 20th century from personal memories. The wolf from the lullabies of old becomes the protector of the past, resisting the evil role given to him. Norstein fought for years to make the film. The censors suspected that it contained hidden messages and ended up banning its original title: “The Little Grey Wolf Will Come”.