“The look with which we comprehend the world and which the world casts back at us breaks up in CONTRE-JOUR into disquieting fragments. Blurs, flashes and stroboscope montages disintegrate reality into shadowy images that inflict pain on the retina. A spotlight cuts an exact shape of an individual out of the darkness. ‘I wish you could see what I see’ remains a futile hope. Blind spots gape between self-perception and the perception of others.” (Kristina Tieke)