This film tells the story of two people who are immediately affected by the attacks, although they were nowhere near the sites where the explosions took place. LONDON RIVER tells the story of Ousmane, a Muslim, and a Christian woman, Mrs Sommers. Ousmane lives in France and Mrs Sommers lives on one of the British Channel Islands. Both of them lead perfectly normal lives – until the day they learn that, since ‘7/7’, the day of the terrorist attacks in London, their children are missing. Only when they arrive in the British capital do they find out that their children lived here, together. Ousmane and Mrs Sommers may differ in terms of their religious beliefs and cultural background, and yet they share the same hope of finding their children alive.