As Joe’s growing senility becomes more blatant it threatens to throw off kilter all interpersonal relationships within the family. The sisters also have their hands full with their own very different life partners and before long, subliminal tensions begin to come to the fore. Laura’s packed timetable as a committed environmentalist with three young children, and Jayne’s daily routine as the childless wife of a workaholic art dealer harbour a zillion trouble spots. Their adventures at their parents’ home are not without their own magic, but they also cause lasting damage. But in the end, the tears shed by Jayne and Laura also include a few happy ones.