Danny Turken had started working on her film about the enormous tensions between South Africans and Zimbabwean refugees as soon as March 2008. In the streets and during the demonstrations in Alexandra the mood was already very aggressive. In the finished film the shocking images of the pogroms she filmed later on during the nights of the following May take on the character of an almost inevitable escalation.