Director Antonello Grimaldi: “The real challenge of this film was spending so much time in one place with my protagonist without allowing myself to get carried away by the feeling of inertia. I hope I have managed to describe the long process of waiting that Sandro Veronese portrays so movingly in his novel – and the confused way in which we modern people deal with grief.”