They called her the dark pin-up goddess. Her name was Bettie Page. In the 1950s, her lascivious yet cheerfully innocent poses were to make her a legendary photographic model. Considered a sex bomb at the time, she later became an icon of pop culture and a fetishist figurehead to the members of the sadomasochistic scene. Scantily clad in black leather, bound or armed with a whip, she personified a style of eroticism that was an enduring source of inspiration for comic illustrators, fashion designers and even Madonna.