For his bestseller Verschwende Deine Jugend (Waste Your Youth), Jürgen Teipel interviewed around a hundred protagonists of the German Punk and New Wave scene over the course of three years. He spoke with such bands as Deutsch-Amerikanische-Freundschaft (DAF), Palais Schaumburg, Fehlfarben, Der Plan, Die Krupps and Einstürzende Neubauten, with people like Ben Becker or Markus Oehlen, whose artistic development was strongly influenced by punk, as well as with such writers as Thomas Meinecke and Peter Glaser. All this testimony was fused together into a novel-like text that was seen as nothing less than the history of a whole generation polyphonic, multi-perspectivistic and with innumerable stories about the scene.
A rhythm comes up, a scratchiness, a roar, a motion that makes it physically possible to imagine how an intrinsic German-language pop culture could develop out of this punk explosion in 1977 only in the end to be rediscovered by subsequent generations and to become a part of pop culture we would not want to do without.