Constantinos Giannaris: I was inspired to make this film by an actual incident that occurred in the Spring of 1999 in northern Greece. The film revolves around the subjects of emigration and the longing one perceives for ones native country; it is also about the responsibility of the mass media. It was my aim to shed some light on an extremely violent and tragic moment in Greeces and Albanias recent history.