Everyone in the small town has heard the story of the boys misfortunes. The children in the neighbourhood cant wait to meet Satoshi. However, it isnt long before the boys exasperate Satoshi by throwing his cell phone into the sea: on it was his fathers last message before dying in the accident. Satoshi is devastated. But then the friendliness of the townsfolk makes itself felt and he gradually finds a way out of his grief and loneliness. Particularly helpful are Okina, an elderly doctor, and his granddaughter Ayumi, whose parents arent alive any more either. Though above all its the sea that enthrals him, arousing an enthusiasm like his father had once felt. Satoshi decides to participate in Hiwatashi, a ritual only performed at this spot. It starts off with the children having to swim three kilometres in the open sea. All those who accomplish the feat become members of the chosen circle permitted to watch over the holy fire of Chitosebi. For Satoshi, this challenge turns into his return to life.