In November 2002, the newspapers were full of the story of a 24-year-old woman named Janine F. who leapt to her death from a fifth floor window of the Berlin art centre Tacheles. In the opinion of many a reporter, the artists at Tacheles were not without blame for her death, since they had neglected to take seriously a video recording they had made in which Janine announced her death wish. The morning after her fatal leap, tourists photographed her dead body thinking it to be part of an artistic performance.
Apart from fellow-artists, the film also interviews Janines closest friends and, gradually, the viewer begins to acquire a better picture of Janines personality. Hers was a life in which her art, on which she worked day and night, but also drugs, such as speed or liquid ecstasy, played a central role. Janine F. lived her life full on. And on knife-edge. She never said much about the voices she heard. And none of her friends had any idea just how serious things really were.