Adam and Paul have been inseparable friends ever since they were young. Now that they have grown up, their friendship has the additional bond of their addiction to heroin for Adam and Paul are both junkies.
At one time, there were three of them. But then Matthew kicked the bucket. He died a month ago. There was even a memorial service. Unfortunately, Adam and Paul werent aware of any church service. They were far too busy getting hold of their gear.
And thats exactly what theyre up to on this particular day. Adam and Paul. Two drug addicts on an odyssey through Dublin. All day long they loiter about the streets in search of somebody or other from whom they can cadge some cash; or perhaps a friendly drug-dealer wholl give them a hit for some job or other. The only difference to all the other days is that, today, their luck has finally run out. Today, clearly, they no longer possess any credit or any friends.
Making the best use of the comic potential of his antithetical protagonists, Lenny Abrahamsons film is a minimalist fairy-tale about two confused and vulnerable kids, for whom life has long since become far too much for them to handle.