At the age of seven Bobby Darin was diagnosed as having a severely debilitating heart disease. With a bit of luck so the prognosis of doctors at the time he might be able to live to the age of 15. Unperturbed, Darins mother, vaudeville singer Polly Cassotto, gives her ailing son lessons in singing and piano, and encourages the boys talent for comedy.
At an early age, it becomes clear that Bobby has what it takes to become a star. Moreover, his love of music keeps him alive. When Bobby is 20, his mother dies and, taking her final wish to heart, he decides to make a serious bid to carve out a career for himself as a singer. With the help of his friend and manager, Steve Blauner and the gifted arranger Dick Behrke, he manages to break into show business in Las Vegas.
Kevin Spacey on his film: My love for Bobby Darins music began in early childhood. Theres a scene in the film when the young Bobby sings a Frank Sinatra song to his parents, using a hairbrush as a microphone. I did exactly the same thing for my parents except that whilst little Bobby sang Sinatra I sang Bobby Darin.
Actor Bob Hoskins is obviously delighted by the enthusiasm sparked by his appearance.