Once upon a time a long, long time ago, there was a king who lived with his wife and daughter in a magnificent palace. One day, the queen felt her death drawing near and so she sent for her husband. On her deathbed, the queen made the king promise that, should he one day marry again, the woman he chose to lead to the altar would be more beautiful than the queen herself. With these words, the queen died. The kings counsellors were at a loss. They could only think of one person who could be considered to meet the queens wishes, for the only person more beautiful than the queen was the queens daughter, the princess.
Demys film will be shown in a version which was restored and given a Dolby stereo soundtrack in 2003.